Pelisisältö

Tällä sivulla esittelen tekemääni videopelisisältöä. Suurin osa sisällöstäni kohdistuu id Softwaren vuonna 1993 kehittämään supersuosittuun Doom-peliin.

Doom on suunnitelu silleen, että siihen on helppo liittää muokattuja kenttiä, grafiikkoja, musiikkia ja ääniefektejä. Kun Doomin lähdekoodi julkaistiin vuonna 1997, tämä avasi vielä enemmän mahdollisuuksia modeille. Tästä johtuen Doom-modien ja kenttien historia ulottuu melkein 3 vuosikymmenelle.

Doom on yksi suosikkivideopeleistäni. Kun sain tietää vuonna 2009, että peliin saa tehtyä omia kenttiä, aloin heti tutkimaan, miten Doom-kenttiä voi tehdä. Olen siitä asti silloin tällöin tehnyt pieniä kenttiä, mutta kesti vuoteen 2018 ennen kuin sain tehtyä valmiiksi kentän, jonka luulin olevan tarpeeksi hyvä julkaistavaksi.

Doom-foorumeilla järjestetään usein yhteisöprojekteja, joilla on yleensä joku teema tai tavoite. Halukkaat voivat liittyä projektiin ja tehdä projektin teemaan sopivan kentän. Projektin lopussa kaikki projektiin osallistuneiden kentät kootaan yhteen isoon pakettiin. Vuonna 2021 sain tarpeeksi itsevarmuutta liittyä ensimmäiseen yhteisöprojektiini.

Olen Doomin lisäksi yrittänyt tehdä kenttiä tai modeja muihin videopeleihin, kuten Wolfenstein 3D, Duke Nukem 3D, Quake, Lemmings, Minecraft ja Super Mario World. En tosin vielä ole saanut mitään näyttämisen arvoista aikaan.


Yhteisöprojektit, johon olen osallistunut

Rabbit's All-Comers Mapping Project

Rabbit's All-Comers Mapping Project (lyh. RAMP) on vuotuinen kenttäprojekti, johon kuka tahansa voi osallistua kokemuksesta tai taidoista riippumatta. Rajoituksia tai sääntöjä ei ole, eli jokainen saa tehdä minkälaisen kentän minkä haluaa.

Vuosi 2021, Taso 58 - Sierra Labs: The Infernal Tempest

Demonien valtaama tukikohta, jolla on kaunis luminen vuoristomaisema.

RAMP 2021, Taso 58, Sierra Labs: The Infernal Tempest
RAMP 2021, Taso 58, Sierra Labs: The Infernal Tempest
RAMP 2021, Taso 58, Sierra Labs: The Infernal Tempest
RAMP 2021, Taso 58, Sierra Labs: The Infernal Tempest
RAMP 2021, Taso 58, Sierra Labs: The Infernal Tempest
RAMP 2021, Taso 58, Sierra Labs: The Infernal Tempest

Vuosi 2022, Taso 93 - Space Station Eta

Sinut on lähetetty tutkimaan avaruusasemaa, josta hetki sitten lähetettiin hätäkutsu.

Tämä on suurin ja minun mielestäni parhaimman näköinen kenttä, minkä olen tehnyt.

RAMP 2022, Taso 93, Space Station Eta
RAMP 2022, Taso 93, Space Station Eta
RAMP 2022, Taso 93, Space Station Eta
RAMP 2022, Taso 93, Space Station Eta
RAMP 2022, Taso 93, Space Station Eta
RAMP 2022, Taso 93, Space Station Eta
RAMP 2022, Taso 93, Space Station Eta
RAMP 2022, Taso 93, Space Station Eta
RAMP 2022, Taso 93, Space Station Eta
RAMP 2022, Taso 93, Space Station Eta

Vuosi 2022, Taso 94 - Club RAMP

Edessäsi on tanssiklubi, jonka isäntänä on vihainen luuranko. Hyväksytkö hänen haasteen?

RAMP 2022, Taso 94, Club RAMP
RAMP 2022, Taso 94, Club RAMP

Vuosi 2022, Taso 99 - Chippi's Silly Speedmap

Tein tämän kentän haasteena itselleni: Annoin itselleni vain kolme tuntia luoda kokonaisen kentän alusta loppuun!

RAMP 2022, Taso 99, Chippi's Silly Speedmap
RAMP 2022, Taso 99, Chippi's Silly Speedmap

Vuosi 2023, Taso 233 - Solar Outpost

Tällä etuvartioasemalla odottaa ikävä yllätys.

RAMP 2023, Taso 233, Solar Outpost
RAMP 2023, Taso 233, Solar Outpost

Jamal Jones Trilogy

Tämä kolmeosainen projekti kertoo Jamal Jonesista, jonka tehtävänä on tuhota demonit, pelastaa ihmiskunta ja löytää hänen kadonnut pikkuveli.

Episodi 3, Taso 13 - Charred Remains

Jamal löytää itsensä demonien valtaaman rakennuksen edestä. Hänen täytyy astua sisään, kohdata hirvitykset ja varota tappavia ansoja.

Jamal Jones Trilogy, Episodi 3, Taso 13, Charred Remains
Jamal Jones Trilogy, Episodi 3, Taso 13, Charred Remains
Jamal Jones Trilogy, Episodi 3, Taso 13, Charred Remains
Jamal Jones Trilogy, Episodi 3, Taso 13, Charred Remains

10 Line Genocide

Hassu projekti, missä jokainen kenttä koostuu vain kymmenestä seinästä!

Tein tähän projektiin 5 kenttää. Jokaisessa kentässä ei mennyt enempää kuin puoli tuntia luoda ja testata.

10 Line Genocide, Episodi 2, Taso 22, Castle Tenlinestein
10 Line Genocide, Episodi 2, Taso 32, Plutonia On A Budget
10 Line Genocide, Episodi 4, Taso 19, RGB Arena
10 Line Genocide, Episodi 4, Taso 43, h
10 Line Genocide, Episodi 5, Taso 8, Don't Fall Lmao

Episodi 2, Taso 22 - Castle Tenlinestein

Wolfensteinin inspiroima kenttä.

Episodi 2, Taso 32 - Plutonia On A Budget

Plutonia on Doom 2:n lisäosa, joka on tunnettu sen uniikista tyylistä ja korkeasta vaikeustasosta. Tämä kenttä on massiivisesti pienenny versio tästä.

Episodi 4, Taso 19 - RGB Arena

Abstrakti kenttä, jossa joudut heti toiminnan keskelle.

Episodi 4, Taso 43 - h

Toinen abstrakti ja erittäin vihreä kenttä.

Episodi 5, Taso 8 - Don't Fall Lmao

Toivottavasti sinulla on hyvä tasapaino.


Limit Buffet

Tämä on mielenkiintoinen projekti, jossa jokaisella kentällä on oma uniikki rajoituksensa.

Taso 16 - Toxic Dump Capital

Minun kenttäni rajoituksena oli, että voin käyttää vain kaksi sektoria. Sektori on tekninen termi, jolla määritetään lattioiden ja kattojen korkeus, tekstuurit ja erikoisominaisuudet. Tein myös musiikin juuri tätä kenttää varten!

Limit Buffet, Taso 16, Toxic Dump Capital

Alphabet Doom

Hauska projekti, jossa jokainen kenttä on muotoiltu aakkosten mukaan.

Taso 8 - Half & Half

H-kirjaimen muotoinen kenttä, joka on jaettu kahteen puoliskoon. Tehtävänäsi on noutaa avaimet molemmista puoliskoista ja paeta.

Alphabet Doom, Taso 8, Half & Half, kartta
Alphabet Doom, Taso 8, Half & Half
Alphabet Doom, Taso 8, Half & Half
Alphabet Doom, Taso 8, Half & Half

Erilliset kentät

Nämä kentät eivät ole osana missään isommassa projektissa.

Gateway Experiment

Tein tämän kentän Vinesauce-striimiverkoston Doom Mapping Contest-kilpailuun.

Gateway Experiment
Gateway Experiment
Gateway Experiment
Gateway Experiment

Fort Carnage

Pieni, mutta haastava kenttä. Hyvin paljon inspiroitu Doom 2:n seitsemännestä kentästä.

Fort Carnage
Fort Carnage