Tällä sivulla esittelen tekemääni videopelisisältöä. Suurin osa sisällöstäni kohdistuu id Softwaren vuonna 1993 kehittämään supersuosittuun Doom-peliin.
Doom on suunnitelu silleen, että siihen on helppo liittää muokattuja kenttiä, grafiikkoja, musiikkia ja ääniefektejä. Kun Doomin lähdekoodi julkaistiin vuonna 1997, tämä avasi vielä enemmän mahdollisuuksia modeille. Tästä johtuen Doom-modien ja kenttien historia ulottuu melkein 3 vuosikymmenelle.
Doom on yksi suosikkivideopeleistäni. Kun sain tietää vuonna 2009, että peliin saa tehtyä omia kenttiä, aloin heti tutkimaan, miten Doom-kenttiä voi tehdä. Olen siitä asti silloin tällöin tehnyt pieniä kenttiä, mutta kesti vuoteen 2018 ennen kuin sain tehtyä valmiiksi kentän, jonka luulin olevan tarpeeksi hyvä julkaistavaksi.
Doom-foorumeilla järjestetään usein yhteisöprojekteja, joilla on yleensä joku teema tai tavoite. Halukkaat voivat liittyä projektiin ja tehdä projektin teemaan sopivan kentän. Projektin lopussa kaikki projektiin osallistuneiden kentät kootaan yhteen isoon pakettiin. Vuonna 2021 sain tarpeeksi itsevarmuutta liittyä ensimmäiseen yhteisöprojektiini.
Olen Doomin lisäksi yrittänyt tehdä kenttiä tai modeja muihin videopeleihin, kuten Wolfenstein 3D, Duke Nukem 3D, Quake, Lemmings, Minecraft ja Super Mario World. En tosin vielä ole saanut mitään näyttämisen arvoista aikaan.
Rabbit's All-Comers Mapping Project (lyh. RAMP) on vuotuinen kenttäprojekti, johon kuka tahansa voi osallistua kokemuksesta tai taidoista riippumatta. Rajoituksia tai sääntöjä ei ole, eli jokainen saa tehdä minkälaisen kentän minkä haluaa.
Demonien valtaama tukikohta, jolla on kaunis luminen vuoristomaisema.
Sinut on lähetetty tutkimaan avaruusasemaa, josta hetki sitten lähetettiin hätäkutsu.
Tämä on suurin ja minun mielestäni parhaimman näköinen kenttä, minkä olen tehnyt.
Edessäsi on tanssiklubi, jonka isäntänä on vihainen luuranko. Hyväksytkö hänen haasteen?
Tein tämän kentän haasteena itselleni: Annoin itselleni vain kolme tuntia luoda kokonaisen kentän alusta loppuun!
Tällä etuvartioasemalla odottaa ikävä yllätys.
Tämä kolmeosainen projekti kertoo Jamal Jonesista, jonka tehtävänä on tuhota demonit, pelastaa ihmiskunta ja löytää hänen kadonnut pikkuveli.
Jamal löytää itsensä demonien valtaaman rakennuksen edestä. Hänen täytyy astua sisään, kohdata hirvitykset ja varota tappavia ansoja.
Hassu projekti, missä jokainen kenttä koostuu vain kymmenestä seinästä!
Tein tähän projektiin 5 kenttää. Jokaisessa kentässä ei mennyt enempää kuin puoli tuntia luoda ja testata.
Wolfensteinin inspiroima kenttä.
Plutonia on Doom 2:n lisäosa, joka on tunnettu sen uniikista tyylistä ja korkeasta vaikeustasosta. Tämä kenttä on massiivisesti pienenny versio tästä.
Abstrakti kenttä, jossa joudut heti toiminnan keskelle.
Toinen abstrakti ja erittäin vihreä kenttä.
Toivottavasti sinulla on hyvä tasapaino.
Tämä on mielenkiintoinen projekti, jossa jokaisella kentällä on oma uniikki rajoituksensa.
Minun kenttäni rajoituksena oli, että voin käyttää vain kaksi sektoria. Sektori on tekninen termi, jolla määritetään lattioiden ja kattojen korkeus, tekstuurit ja erikoisominaisuudet. Tein myös musiikin juuri tätä kenttää varten!
Hauska projekti, jossa jokainen kenttä on muotoiltu aakkosten mukaan.
H-kirjaimen muotoinen kenttä, joka on jaettu kahteen puoliskoon. Tehtävänäsi on noutaa avaimet molemmista puoliskoista ja paeta.
Nämä kentät eivät ole osana missään isommassa projektissa.
Tein tämän kentän Vinesauce-striimiverkoston Doom Mapping Contest-kilpailuun.
Pieni, mutta haastava kenttä. Hyvin paljon inspiroitu Doom 2:n seitsemännestä kentästä.